Hallo Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Claudia Schotanus - WaarBenJij.nu Hallo Edinburgh - Reisverslag uit Edinburgh, Verenigd Koninkrijk van Claudia Schotanus - WaarBenJij.nu

Hallo Edinburgh

Blijf op de hoogte en volg Claudia

13 Januari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

De eerste week zit erop! Voor degene die het nog niet weten: Ik zit momenteel in Schotland. Ik ga hier studeren aan de Edinburgh Napier University t/m mei. Samen met mijn klasgenoot Steven vloog ik vorige week dinsdag ochtend van Amsterdam naar Edinburgh om dit nieuwe avontuur te beginnen.

Deze eerste week was voornamelijk veel geregel. De sleutel van onze flat moest worden opgehaald, de boodschappen moesten worden ingeslagen en ik moest me inschrijven voor de colleges die ik wil gaan volgen. Maar dat alles is ondertussen geluk. De eerste wassen zijn gedaan en het eerste college is achter de rug, eveneens als het eerste feestje.

Vorige week woensdag was de introductie dag voor internationale studenten op de Craiglockhard campus. Dit is de campus voor de businessschool waar ik mijn lessen zal gaan volgen. Steven zal die van hem op Merchiston gaan volgen aangezien dat de engineeringscampus is en zijn vakken daarop aan sluiten. De introductiedag ging vooral over algemene zaken zoals hoe inschrijven voor colleges, wanneer het studiejaar voorbij is en waar de leuke pubs zich bevinden. Na afloop rakten we aan de praat met een groep Duitse studenten. Veel van hen volgen een zelfde collegereeks als ik doe, en dus spraken we af dat we snel ergens wat moesten gaan drinken om elkaar beter te leren kennen.

Zo geschiede het dat wij afgelopen vrijdag samen met ongeveer 10 Duitsers, 3 Nederlanders (Steven was nog iemand tegen gekomen op zijn campus van Windesheim Zwolle), een Amerikaan, Canadees en een Colombiaanse hebben staan dansen in een Schotse pub! Als deze avond een indicatie is voor de komende tijd, weet ik zeker dat het 5 legendarische maanden gaan worden…

En toen begon de voorbereiding voor school. Ik volg hier drie vakken van ieder 10 studiepunten(Een studiepunt geeft aan hoeveel uur er aan een vak moet worden besteedt). De vakken die ik ga volgen zijn: “Intercultural Organisational Management”, Business and Management Challenges” en “Logistics and Supply Chain Management”. Omdat er maar 3 lesuren per week per vak zijn gepland is het de bedoeling dat je (heel) veel zelfstudie doet. En dat betekend ook al voordat het vak is begonnen.

Ook is het weekend besteedt aan de laatste afrondingen voor de minor in Nederland die wij een maand eerder hebben moeten beëindigen. Het laatste essay is geschreven en op maandag hebben we een kaart gemaakt van de route van een tour bus. Daarvoor moesten we hier een rondje mee rijden om foto’s te maken.

En toen werd het dinsdag. Mijn eerste lesdag. Het vak “Intercultural Organisational Management” stond op de planning en zou een uur duren. Het ging over de oorsprong van het vak en waarom het zo belangrijk is. En dan vandaag is het woensdag weer een vrije relaxte dag die we straks gaan afsluiten met een pub crawl (kroegentocht) door het centrum van Edinburgh…. Als dat maar goed gaat!

Groetjes Claudia
(schroom niet een berichtje achter te laten. Ik vind het leuk om te zien wie er allemaal mee leest!)

  • 13 Januari 2016 - 18:24

    Joke Dijkstra:

    Hallo Claudia.
    Leuk om te lezen hoe het je in Edinburgh hebt. Geniet van deze maanden. Succes met je studie.
    Gr. Joke en Abe

  • 13 Januari 2016 - 18:31

    Martijn:

    Een goed uit gebalanceerde studie van leerstof en drank, inspanning en ontspanning, klinkt als een ervaring die je nooit meer gaat vergeten. Zuch.....was ik maar weer 10 jaar jonger...
    Heel veel plezier!

  • 13 Januari 2016 - 18:47

    Liliane:

    Heey Claudia,
    Leuk om te zien dat je het daar leuk hebt!
    Super veel plezier en ik lees graag meer hoe het je daar afgaat :)

  • 13 Januari 2016 - 19:25

    Henri Van Gelder:

    Goeienavond Claudia,

    Geniet met volle teugen van deze internationale businessmanagement- en studentensfeer. Deze BBA-ervaring heb ook ik tussen 1968 en 1970 beleefd op de Nijenrode-campus in Breukelen. Met heel veel plezier kijk ik terug op deze leerzame en gezellige studententijd. Hetzelfde wenst deze oud(e)-oom jou komende maanden in Edinburgh toe!

  • 13 Januari 2016 - 22:42

    Angelique:

    Hey!!! Leuk te lezen! Zal je blijven volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Edinburgh

Edinburgh 2016

...

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2016

De eerste paar weken

13 Januari 2016

Hallo Edinburgh
Claudia

Actief sinds 29 Feb. 2012
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 8463

Voorgaande reizen:

05 Januari 2016 - 01 Juni 2016

Edinburgh 2016

01 Maart 2012 - 04 Mei 2012

Kuopio 2012

Landen bezocht: